Aua, Aua…NÅ ER VI PÅ GLI :)

Nå dere skal dere få høre 🙂

De har meldt fra i barnehagen i det siste at det kommer nye forsøk på ord. Oscar peker mer og er mer interessert i å kommunisere. Han vil trene med spes.ped og han “babler i vei”. Han peker på bilder av oss i familien sin og sier mamma, pappa og Odin og navnet på sin kusine på riktig sted.

Han har lært seg navnet på en annen jente i barnehagen og han peker både på henne og bildet av henne og sier navnet hennes. 

Han har også begynt å vise mer interesse for de andre barna og å observere lek og herme. Han har tatt bittesmå skritt til å delta men trekker seg fremdeles fort her enda.

Men vi er på gli…

Men her hjemme har vi ikke sett så mye av det samme. Han er sliten etter barnehagen og sitter mye i ro med en leke og slapper av eller han selvstimulerer med å hoppe eller lage lyder osv. Han er ikke så interessert i å delta i lek eller aktiviteter som ikke er “basing” eller litt voldsomme “nå kommer jeg å tar deg” eller “kileleken” osv. Han vil ikke lese bok slik som broren eller noe sånt heller.

Men vi er på gli…

For i dag gikk Odin å hentet en bok han ville jeg skulle lese og vi satte oss i sofaen.  Jeg hadde Odin på fanget. Og det var en bildebok uten så mye tekst så jeg bare finner på litt forskjellig hver gang. Men det er en sånn bok hvor du kan ta og føle på ulike mønster og myke områder osv. Og i dag kom Oscar og satte seg ved siden av oss og ville bli med. Jeg tok fingeren min borti “borrelås” mønster og trakk til meg fingeren og sa; AUA!!! Gutta lo som bare det. Og jeg måtte jo selvfølgelig gjøre dette 100 ganger til. Så tok Oscar boka i fra meg og gjorde det samme!!!! HAN HERMET!!! Han tok fingeren sin borti, trakk den til seg og sa; aua, aua! Og lo. Og tok min finger så jeg skulle si det samme og Odin sin finger og han var med på leken og sånn satt vi da i 5-10 minutter og tok på “borrelåsen” og sa “AUA, AUA”! 

Og lo 💖

Aua, aua….NÅ ER VI PÅ GLI 💙

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg