17 mai, Check…

GRATULERER MED DAGEN ALLE SAMMEN!!!

Slik startet dagen for oss. Frukt og frokost i pysjen og mor som stresser rund og ordner og styrer. Gutta tar livet med knusende ro 😉

I dag har det vært 17 mai, en nervøs dag for meg. I fjord gikk det greit i toget gutta fikk en ballong og hadde det greit. Jeg kan ikke si at de koste seg men de tolererte alt “ståhei”. Vi hadde planer om å dra på et arrangement på nærskolen vår her i byen etter toget. Men den plassen måtte vi bare skrinlegge da Oscar hoppet ut av vognen og løp hjemover. Så da droppet vi det. Det var egentlig veldig trist for vi synes jo denne dagen er stas også men vi må ta hensyn til Oscar og hans behov.

Så i år fant vi ut at barnehagen kunne ha sitt eget arrangement. Både fordi det er flere som ikke har noen tilknytning til skolen og også for at de aller minste kan haven trygg, kjent og ikke minst roligere plass å dra til. Og jeg må innrømme at det lå egoistiske grunner bak dette også. Oscar er kjent i barnehagen og jeg trodde dette var noe han kom til å tolerere.

Det gjorde han!!! Han var såååå flink. Snill og tålmodig i barnetoget og lekte seg rundt i barnehagen etterpå. Oscar liker ikke kake og det er vanskelig for oss å få han til å spise noe når det er mye “styr” men det gikk bra. Han fikk kjøpe seg en ballong og lekte i dissa si. Jeg sier dissa hans for det er der han “bor” når han er ute å leker i barnehagen 😉

Odin sov seg igjennom hele seansen. Han var sur og gretten i toget og sovnet tvert han fikk lagt seg i vognen sin da vi kom tilbake til barnehagen. Når han våknet dro de andre hjem mens jeg ryddet og ordnet og fikset som en ekte FAU sjef må gjøre på slike dager.

Men i kveld legger jeg meg lykkelig og glad og anser dagen som en suksess 🙂

17 mai, check 😉

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg