Hvis jeg blir syk, må gutta i beredskapshjem…

Det gikk iskaldt nedover ryggen på meg og kvalmen steg i kroppen…

Lite visste dama fra kommunen hva hun hadde satt igang i hodet mitt når hun sa ordene;
Hvis du blir så syk eller havner på sykehuset og ingen kan hjelpe deg med gutta kommer barnevernet å henter dem og setter dem i BEREDSKAPSHJEM…😳

Vi har korona, alle tre(tror jeg da, venter enda på bekreftelse på PCR test på Odin) men jeg og Oscar er bekreftet smittet.
Jeg er syk…
Jeg, alenemoren med 100% ansvar for gutta er smittet og usikkerheten om hvordan dette skal gå river i kropp og hode…

Vi har til vanlig BPA hjelp til Oscar og avlastningshelg annenhver helg til Odin, igjennom kommunen.
Men når Odin er i karrantene blir det ikke avlastningshelg og de er heller ikke tvunget under noe lovverk til å hjelpe meg eller bistå med noe som helst…

BPA regnes derimot som helsepersonell og SKAL komme på jobb…Dette har derimot ikke skjedd. Folk er sykemeldte, syke med korona selv(ikke smittet av oss,kun en som potensielt kan være smittet av oss),noen sa opp jobben med umiddelbar virkning og noen truet med oppsigelser om jeg tvang dem på jobb…

Så ja…
Her sitter jeg da, aleine med 2 små med ekstra utfordringer i isolasjon.
9 dager, for vi ble ikke smittet samtidig…
Folk rundt oss handler og hjelper til,men alle har sine egne liv og utfordringer så jeg skjønner at ingen vil INN hit å bistå…
Jeg har faktisk forståelse for det…❤

I går var formen min på synkende kurs virket det som, jeg lå våken store deler av natten i frykt for å bli veldig syk og ikke klare å ta vare på gutta alene…
For hva skjer da liksom?
Hva skjer om jeg blir så dårlig at jeg ikke kommer meg opp for å gjøre alt jeg må gjøre for dem???

Hvis ingen kan hjelpe meg?
Hele familien min er i begravelse 40 mil unna(der skulle jeg også ha vært egentlig men…). Mange av vennene mine har barn med utfordringer selv eller er i risikogruppen om de skulle bli smittet…

Så jeg ringte kommunen og spurte dem;
Hva skjer om jeg får 40 i feber og ikke klarer å stå opp eller må legges inn på sykehus??? Hva skjer med gutta hvis jeg “bare” er så syk at jeg kan ligge på sofaen kan vi da få hjelp i hjemmet??? Jeg må vite dette i fall det går gæli. Hvis jeg våkner og ikke klarer mer…
Assistentene er vistnok styggdårlige, så dårlige at de ikke har sjangs til å komme å hjelpe til…Tenk om det skjer med meg???

Da sa hun; hvis du blir så syk at du ikke klarer å ta vare på ungene dine, eller du havner på sykehuset må du ringe barnevernsvakta og så henter de ungene og setter dem i BEREDSKAPSHJEM!!!

Det smalt i kroppen min!!!
Hææææ!!!???!!!
Er det eneste løsningen???

Får de være sammen da???
Det kunne hun ikke svare på!

Er det noen der som har erfaring med autisme da???
Det visste hun heller ikke!

Kødder du? Sa jeg!
Er det den eneste løsningen?
Å ta to trygge barn ut av sitt trygge hjem, der de er sammen og plassere dem hos vilt fremmede i andre hus???!!!???
Det kan du ikke mene!
Oscar hadde jo bikka over…Han hadde jo blitt så traumatisert at gudene måtte vite om jeg noen sinne hadde klart å rehabilitere han tilbake til “normalen”…💔

Jo! Det var desverre den eneste løsningen de hadde i kommunen. Når foreldre som har ansvar alene ikke klarer å ta vare på barna sine uavhengig av grunn så kommer barnevernet.

Nå vet de som leser bloggen min fra før at akkurat barnevernet er det verste av det verste kommunen kunne foreslått og jeg hadde nesten tydd til drastiske løsninger for å unngå det kan jeg si dere…
Men vi går ikke der!!!

Heldigvis har jeg noen gode venner og en svigersøster(som ikke var i begravelsen hun heller)som har sagt at om vi skulle havne der så får de flytte inn her med gutta og bare gjøre det de kan for å sikre dem, det er mer enn traumatisk nok for dem det…

Men i natt så lå jeg å tenkte på at jeg kan da umulig være den eneste som har det sånn i Norges land…Er dette virkelig alt kommunen får til, det må da gå ann å få på plass en annen løsning???
En slags Nanny 911, når folk blir syke???
Det er jo helt forkastelig at barnevernet skal være eneste løsningen…

Ikke faan om mine gutter skal i beredskapshjem for at jeg datt og brakk foten liksom!
Så dette blir noe jeg må ta tak i når korona slipper min kropp…
For dette er på ingen måte ok!

Heldigvis har gutta milde symptomer, med svak feber og små reduserte bare.
Og jeg er rett og slett så sliten nå etter X antall dager alene her at jeg er nummen i hele kroppen…dau rett og slett…
Men snart er det over forhåpentligvis!
Og familien er på vei hjem igjen…
Sikkerhetsnettet er snart på plass!
For den lina har vært helt sinnsyk å balansere på alene i 2 dager nå. Med frykt og angst og redsel…

Og atter en gang har jeg klart det alene…
Stelling, medisinering, febermåling, matlaging, klesvasking, kos og omsorg…
Helt alene,alt(utenom handling🤪🙈)…

Men dette systemet er sårbart altså…
Virkelig, det å ligge der på natta å bekymre seg for om en ikke skal være i stand til å stå opp…
Det tærer på psyken💔

Men! Det kunne vært verre!
Jeg kunne vært dau(eller hatt 40 i feber og vært tilnærmet dau🥴😅)!
Og dæven døtte, tross alt så lever jeg!!!

1 kommentar
    1. <3 har tenkt samme tankene.skrekk og gru om dette blir virkelighet, Vi har jo mer enn nok å stride med. God klem til deg og dine

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg