Jeg elsker deg mamma…💙

Du vet du ikke er helt i vater nĂ„r vekteren pĂ„ parkeringsplassen til vaksine stasjonen her i byen begynner Ă„ skal berolige deg🙈
SÄ nok og hÞrtes nok litt over gjennomsnittet nervÞs ut
sÄnn gikk dagen i dag;

Jeg har vĂŠrt livredd for Ă„ ta vaksinen. Liv freaking redd

Ikke for nÄler, sprÞyter og den biten. Der er jeg imun fÞler jeg.
Men jeg er alene med gutta boys og jeg mÄ si at PTSD og et snev av dÞdsangst har gjort den vaksine prosessen tÞff

Jeg er jo aldri 100% frisk heller, sÄ redselen for alvorlige bivirkninger har ligget som en tung bÞr pÄ skuldrene mine


Hva om det skjer noe med meg?
Hvem skal hjelpe til om jeg blir dÄrlig?
Hva skjer med gutta?

Men tross dette bestilte jeg time til vaksine og fikk bekreftet fra legen at tross at man ikke var i 100% form var det “trygt” Ă„ ta vaksinen i dag

Og jeg har gruet meg
fy farao som jeg har gruet meg


Men jeg skulle gjĂžre det!
Jeg hadde bestemt meg


SĂ„ imorres tikker det inn en melding fra min nye storesĂžster❀ Jeg er nemlig blitt adoptert av en utrolig snill og fin nordlendingfrĂžken borte i veien her. Som har vĂŠrt stĂžtte og veileder og rĂ„dgiver og stĂžttespiller for meg den siste tiden!
Hun sier at hun kjĂžrer meg ned og venter mens jeg er der inne!!! Tenk det!!!❀
For ei dame!
Du vet hvem du er V😘

Og det hjalp altsÄ 

Hun kjþrte meg ned, viste meg vei og veiledet meg gjennom prosessen

Men jeg skulle vÊre stor jente og gÄ inn alene da. Og jeg skjelver
jeg virkelig rister i kramper
og jeg kommer inn og han som registrerer ser litt rart pÄ meg men skysser meg videre

Der mÞter jeg en frivillig mann i gul vest som ser bekymret pÄ meg!
GĂ„r det bra? Er du nervĂžs?
Da kommer tÄrene for fÞrste gang

Ja jeg er litt redd fÄr jeg snufset fram under munnbindet

Jeg skulle sÄÄÄÄ gjerne ha gitt deg en klem,men jeg fÄr ikke lov til Ä ta pÄ deg desverre sier han og lÞfter armene demonstrativt i vÊret

Da mĂ„tte vi le litt😅
Han fĂžlger meg helt til stolen/bĂ„sen min og forklarer at jeg kan bĂ„de fĂ„ ligge om jeg vil og fĂ„ litt “privatliv”.
Nei da, det gÄr bra snufser jeg

SÄ gÄr han og jeg blir igjen med tankene


Å sitte sĂ„nn Ă„ vente var ikke helt min greie i dag. Og de rundt tenkte vel at jeg var fullstendig koko der jeg sitter Ă„ snufser og puster febrilsk for Ă„ roe meg ned med munnbinn


SÄ blir det min tur og de var sÄ flinke og snille og jeg fikk hÞre om livet til sykepleieren ogsÄ. Og de der 3 stk og skrÞt av hvor tÞff jeg er og flik og at de alle ville lese bloggen min. For de synes at jeg var en superhelt mamma

Jeg mĂ„tte ta av munnbindet for pusten var ikke helt pĂ„ min side🙈 og jeg fikk et nytt da kan du si, uten Ă„ gĂ„ i alt for grasale detaljerâ€ŠđŸ€Ł
Jeg ventet mine 20 min og kom meg ut.
Og ble kjĂžrt hjem og holdt med selskap en stund av “storesĂžss”. SĂ„ sov jeg litt pĂ„ sofaen fĂžr jeg henta gutta.

Normale rutiner her i huset en fredag med rydding ut av sekker, klĂŠr og god stemning.
SÄ skulle jeg gÄ ned i kjelleren Ä hente pizza til middag til gutta og da hÞrer jeg fra sofaen;
JEG ELSKER DEG MAMMA!
Det kom fra Odin det
helt utav det blÄ!

Og da mÄtte jeg stoppe, snu og gÄ Ä gi han en klem
for det var akkurat det mamma trengte Ä hÞre i dag!

Og jeg elsker dem!
Og vet at jeg trosset min frykt for dem!
Alt jeg gjĂžr er for dem!
SÄ nÄ hÄper jeg at jeg ikke fÄr noen alvorlige bivirkninger og kan fortsette og vÊre supermamma!

For det kunne vĂŠrt verre!
Kunne vĂŠrt coronadau!
Og nÄ mÄ jeg evt bare tÄle litt bivirkninger for at jeg skal vÊre enda tryggere pÄ at jeg skal vÊre her i laaaaaaaaaaang tid fremmover!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg