Hodebry…

Mandag 11 mai sto jeg og kjæresten på kjøkkenet og lagde middag sammen. Da hørte vi et rart dunk/smell. Jeg ser bort på stua og der sitter Oscar på gulvet helt inntil radiator/veggen og gnir seg i hodet og sier aua…
Jeg løper bort og kulen som sto ut av hodet hans var sånn man ser på tegnefilm…så skjedde det noe rart…Mens jeg undersøkte og kjente osv(det ble blåmerke i hodebunnen tvert!) Forsvinner kulen tilbake i hodet…Jeg begynte å tro jeg hadde blitt gal. Men så kom den tilbake. Fra å være på st med en golfball og stå ut var den nå på st med en tennisball delt i to…Oscar gråt ikke, virket helt fin. Spiste og drakk(vi la is på kulen). Han brydde seg ikke bemerkelsesverdig over greia. Vi skjønte ikke hvordan dette hadde gått til…

Vi slapp han ikke av synet! Så prøvde han igjen! Stilte seg på hælene sine lente seg mot veggen og lot seg skli frammover. Vi forsto at det måtte være slik han hadde skadet seg første omgangen for han ville jo på den måten miste balansen og slå hodet bakover…

Dagene gikk og vi sa fra til skolen osv.
Vi fulgte ekstra nøye med på natten…
17 mai bemerker BPA en kul i hodet til Oscar. Jeg spør om den er på høyre side. Nei denne er oppe på hodet på venstre side…igjen på st mellom en pingpong og en golfball…jeg forstår ingenting…legetime dagen etter. Legen er ikke veldig bekymret pga han virker i grei form. Men vi får IKKE ta på hodet hans. Gi han litt Paracet sier legen…

Så fredag morgen våkner vi til et blodbad. Og jeg overdriver faktisk ikke. Måtte ta bilder for å vise til legen(da jeg har en følelse av at de tenker jeg er litt vell bekymret og hønemor…) Det var blod OVER ALT! Puta var gjennomtrekt i blod(den måtte vi kaste), madrassen var full, dyna og dynetrekk. Veggen over senga hadde runde hodeformer av blod og langs kanten på senga var det smurt utover(han har spesialseng) gutten var full av stivnet blod…håret, annsiktet, inni øret, halsen. Pysjen var stiv av blod…

Jeg synes selv at på tross av ALT vi har vært igjennom. Med pustestans, besviming/bortfall/bevistløs, brekte bein, feberanfall og ja you name it, klarer jeg å forholde meg rolig…Denne gangen knakk jeg sammen…jeg fikk panikk…
Jeg som har reddet et barn som hadde druknet som 18 åring. Gitt hjere lungeredning til en person som falt om. Teipet opp/stripset/bandasjert og tørket vekk nok blod/snørr og tårer for en livstid…jeg frøys!
Jeg stammet og skalv og fikk panikk…JM steppet inn. Fikk Oscar i dusjen fikk i Odin frokost og trøstet meg der jeg sto å hylgrein og skalv…fikk Odin i barnehagen…
Jeg kom til meg selv rimelig fort…5 min med panikk…så var det tlf til legen og rett dit.

Der tok de oss ikke veldig seriøst(dette var ikke fastlegen vår da…) Han er jo autist fikk jeg som konklusjon…men jeg skriver et notat til fastlegen… Jeg var så sint og lei meg og knust at jeg orket ikke krangle…men såret blødde og det kom verk utav det…La det være fikk jeg beskjed om…

Jeg dro hjem. Ringte straks til Trondsletten(der de fleste hadde fri pga inneklemt dag) men legen ringte meg tilbake. Vi fikk time på mandagen og fikk beskjed om å følge med såret og feber…

Mandagen kom vi dro på Trondsletten og de ville henvise han til MR…

Han skal inn å ta en gastroskopi snart så de håpet han kunne få ta en MR når han da først var lagt i narkose…

De ringte fra sykehuset ang gastro vi fikk time 18.06. Jeg etterspurte MR de skulle sjekke det… Ja vell tenkte jeg…
Jeg ringer kommunen…Vi må ha hjelp!
De setter inn tiltak med en gang…Vi får BPA på natt som skal være våkne og obervere Oscar så jeg kan få sove. 1 uke…

Så ble det torsdag og vi oppdager enda en kul i hodet til Oscar…Jeg melder fra til legen igjen. Jeg melder fra til kommunen om ny kul og time til gastro den 18. Min største bekymring er at han må slutte på medisinen sin 14 dager før undersøkelsen og det er i de periodene han har forsøkt å gå uten medisiner at han har skadet seg selv mest på natta…Kommunen setter inn tiltak! Vi får BPA på natt ut juni❤
Ergo er på saken i forhold til å få til en bedre løsning med senga…

På fredagen kaster han plutselig opp…Jeg melder fra til legen…

Natt til i dag vil ikke Oscar sove, han har vært våken siden 23.30 ish…veldig urolig men ikke stått opp. Håpet har vært at han skulle sovne men nei…sto opp 04.40…
Og i dag våkner vi til en ny blodig seng…
Jeg ringer legevakta… vi får komme rett inn.
Legen henviser oss til barneavd/spesialist og mener vi må få en MR asap! Vi kan ikke vente til den 18…

Så nå går jeg å venter på tlf fra sykehuset. Han skal uansett inn å ta røngten av magen pga forstoppelsen på onsdag…Han får paracet da legen mener han er tydelig smertepåvirket…

Jeg er ganske sliten nå…men hjertet mitt er mest knust for Oscar…
Tenk alt han går igjennom…💔
Uten språk…
Uten ord…
Uten å få fram hva som er galt…

Jeg må bare be gud, de høyere makter og alt som finnes om at det ikke er noe alvorlig med han…men hjertet mitt blør…💔

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg