Når livet serverer sitroner, ja da må man bare spise dem da…

Det er vel på tide å bite i det bittersøte eplet nå. Det er ikke mulighet til å holde på “hemmeligheten” stort lenger nå og ikke er det noe poeng heller sikkert. Livet er livet og ting skjer. Jeg måtte nesten le litt av hele suppa for neste uke får vi katten vår Pusur og vi gleder oss vilt til det. I samme slengen så kan jeg jo nevne at jeg for tiden er separert…Så livet som crazy cat lady kan nå for alvor starte 😉

Nå er ingenting hugget i sten, det er ikke bestemt hva som skal skje i framtiden, det er ingen som hater hverandre og det er ingen stor dramatikk rundt denne avgjørelsen. Og hva skal man egentlig kalle det, separasjon, pause, time out…Samme skitten, bare ulike ord. Vi måtte ha en pust i bakken begge to så enkelt er det og samtidig så himla komplisert… Finner man ut av det, eller er dette starten på et nytt kapittel, det vil kun tiden vise. Men nå tenkte jeg det var greit å ha baller nok til å kalle en jævla spade for en spade. Folk rundt oss vet det jo allerede, barnehagen er informert, noen på jobb er “in the loop”, men nå har naboer begynt å spørre litt osv…Da må man nesten bare “Face the facts” og si det som det er: Vi er separert, det suger, skulle ønske det ikke var sånn, men sånn er livet. Når man får servert sitroner, ja da må man rett og slett bare spise dem…

Det går fint, for de som bekymrer seg og tenker, Herregud hvordan skal nå dette gå. DET GÅR FINT! Jeg har guttene mest og min “vet ikke helt hva jeg nå skal kalle han” har dem annenhver helg. De var hos pappa nå i helga og koste seg på tur hos slekta hans, fint vær og fin tur fikk jeg høre i etterkant. Og mens gutta var på tur fikk mor tid til å hvile litt og slappe av, men selvfølgelig også hjelpe noen venner med litt prosjekter og jobbe litt her hjemme også. Jeg er jo tross alt meg og det å ligge på sofaen en hel helg klarer jeg rett og slett ikke. MEN jeg tok meg tid til det også og så på dårlige filmer og spiste litt drittmat…;)

Og mens jeg lå på sofaen å så på dårlige filmer, begynte jeg jo å filosofere litt over livet. Jeg har to nydelige gutter, en svært hyggelig “hva jeg nå enn skal kalle han”, en fin leilighet, en god jobb, et ok utseende(litt å fikse på er det jo alltids, men jeg trenger ikke å gå med maske liksom…tror jeg da?!?)…og en litt stram, men relativt ok økonomi, snart får vi katten og da er alt komplett…MEN så kommer tankene snikende, som julekvelden på kjærringa…Hvordan takler jeg å være alene for resten av livet? Vi må jo dele barn og samvær osv…De ungene er livet mitt, jeg tåler å låne dem bort annenhver helg, men hva med ferier, høytider osv…Skal det bare være meg og katten??? Det er skummelt å tenke på…

Vi har jo en litt annerledes livsstil enn andre…Jeg er ikke alene om å eventuelt bli alenemor, men mitt liv og mine barn er ikke som alle andres, jeg har Oscar, min kjære vakre sønn som har autisme. Det gjør at livet vårt er litt over gjennomsnittlig kaotisk…Jeg tenker på det, mange skilles å finner kjærligheten på nytt. Men det er jo ikke bare for en selv, det er for guttene også. Og hvilken mann i sin rette forstand?

Ingen mann i sin rette forstand ville valgt oss…

Så da var det disse sitronene igjen da, spis dem, lær deg å like dem, for man kan vel lære seg å like alt som voksen…Er det ikke det de lærde sier, man blir vandt til alt bare man aksepterer det…Nå er jeg så heldig at vi får pusekatten i neste uke. Og det er en han, så min nye mann er allerede på vei inn i livet mitt. Så får livet bare komme, for jeg er sterk, snill, omsorgsfull og modig. 

Jeg skal stå stormene av, jeg skal styre skuta, i vind, regn men også i solskinnsdager. Jeg skal stå på dekk og være den som synger i stormkastene og er mamma med stor M. Jeg skal være sterkere og bære byrdene og guttene mine skal alltid vite at mamma tåler å bære dem begge. Og sammen skal vi seile inn i det neste kapittelet, sammen alle tre(fire om du regner katta) og når guttene sover i baugen på skipet og vugges i bølgene skal mor styre på dekk. På vakt etter det som kommer, rak i ryggen og med et smil. For jeg har tenkt til å spise de jævla sitronene helt alene! 

Og gutta boys, jo de skal få kake!

 

4 kommentarer
    1. ^_^
      Smilet er her fordi jeg vet det kommer til å gå bra med deg, du greier å stå strak og er tøff, men husk det er lov til å få klem av venner og bekjente når man trenger det.
      Og husk man trenger ikke å være tøff hele tiden, vi er mennesker og livet byr på mye, vi må prøve å ta med oss det positive og fokusere på det og ta en dag av gangen, vi er selv inne i en periode der min kone har det litt tøft pga hennes søster som er i koma i sykehuset men vi håper at det løser seg på den beste måten, gjør det ikke det får vi ta det som det kommer og støtte hverandre og gjøre det beste ut av det.
      Og du vet, gode venner tar gjerne en sitron eller to sammen med deg ^_^

    2. Jeg kjenner deg ikke, men jeg beundrer deg allerede for din styrke! Du virker som en viljesterk dame. Stå på 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg