Plutselig kom inspirasjonen til meg!

På søndag var vi på Lekeland sammen med Autisme foreningen og Oscar og Odin koste seg. Vi har vært der mange ganger nå og Odin er så trygg at han farter avgårde på egenhånd og Oscar fikk med seg litt mer enn bare trampoline denne gangen. Han ELSKER trampoliner!

Som de fleste av dere som har lest bloggen vet så har jeg skrevet en barnebok om autisme. Den kommer ut nå snart. Dato er 01.02.2018… Den blir nå satt sammen og finpusset på. Men en ting har bydd på utfordringer, nemlig det å skrive Forordet…

Jeg har slitt veldig med å få til å formulere meg og vite hva jeg skal skrive i forordet.

Etter at jeg var med på God morgen Norge har dere der ute virkelig gitt meg en selvtillits boost! Det er virkelig med ydmykhet jeg har lest mailer, sms’er og beskjeder på Facebook. Det at intervjuet nå er sett over 13.000 ganger er helt sinnsykt. Folk har ringt og ja! Det er virkelig helt fantastisk, jeg føler ikke at jeg fortjener det men…

Så i går kveld da Oscar satt i pyjamas i sofaen å så på brannbiler på nettbrettet og var klar for senga. Jeg var sliten og tenkte at jeg nok ogsp kom til å sovne så jeg bestemte meg for å betale et par regninger før vi gikk å la oss.

Jeg måtte sjekke noen datoer i boka mi og da bladde den opp på siden med notater fra et møre jeg hadde hatt med en god kollega forrige tirsdag. Hun hadde lest boka og kommet med noen tips til perfeksjonering. I tillegg snakket vi litt om hva forordet kanskje burde inneholde. Notatene var hulter til bulter men en setning hoppet fram:

Alle ønsker å bli inkludert og å få være med i leken!

Og da sa det PANG! Og 15 min senere var en A4 side fylt med et forord fra hjertet!

Så sendte jeg det til kollegaen min for å se om det gir like mye mening for henne som for meg 😉 Deretter gikk jeg og Oscar og la oss, sammen, han på armen min mens jeg sang han i søvn. 

“Jeg har en gutt jeg med øyne blå, med bustete hår og med ører små. Og midt i fjeset er Oscar sin nese, så stor som så… ❤️” 

7 kommentarer
    1. Hei!
      Jeg synes det er utrolig interessant å lese bloggene dine. Hva heter den boken som skal komme ut den 01.02.18? Får jeg kjøpt den i Bergen? Jeg har en gutt på 3, 5 år som har autistiske trekk og som nettopp har begynt å få hjelp i barnehagen.

    2. Hei Camelia Revheim:) Så koselig å høre at du liker innleggene mine. Boka heter: OSCAR har autisme. Og kommer for salg på nettet. Så du kan bestille så mange du vil selv. Jeg vet også at en del bokhandlere er interessert i å ta inn boka for salg så hvis du spør etter den lokalt kan det godt være de tar den inn i Bergen også. Jeg ønsker jo å spre kunnskap så langt som mulig ?? stor klem fra meg

    3. Hei! Tusen takk for melding!:) Jeg skal bestille boken på nettet👍 Håper du kommer til å selge mange bøker slik at så mange som mulig får kunnskap om autisme. Jeg skal anbefale boken din til andre også! Stor klem fra meg🤗

    4. Hei. Hvordan får jeg kjøpt boken? Jeg ønsker å få tak i boken, gjerne før søndag! Mvh Tommy

    5. Hei Tommy Austdal:) boka er nettopp gått i trykk og det tar 14 dager før du får den i posten når du har bestilt den, så det var trist å høre at du skulle hatt den før søndag for det blir nok umulig… Men jeg håper du kjøper den uansett og får brukt for den seinere. Vi jobber med å få til avtaler med ulike bokhandlere. Så det er bare å gå innom å tipse dem om at de bør bestille boka fra oss 😉
      Stor klem fra meg

    6. Jobber i barnehage i Kristiansand. Hverdagen går i Eibi sammen med en gutt på 4 1/2 år. Jeg trenger all den hjelp jeg kan få for å få alle rundt dette barnet til å forstå, ivareta og ikke minst se hvor enkelt det egentlig er å tilrettelegge et autismevennlig miljø. De vil da også oppdage hvilke fantastiske mennesker de er og alle ressursene disse barna har! Skal be bhg bestille umiddelbart! Takk for din stemme for de stemmeløse! Vi synger i samme kor, her er en litt over gjennomsnittet engasjert vernepleier!

    7. Hei kjære Agnetha Lindebæk:) Så fantastisk godt å høre at du vil bruke boka i opplæringen av hele barnehagen. Det er nettopp derfor jeg skrev den! Håper ordet sprer seg og flere vil gjøre som deg. Jeg ønsker bare at de små skal bli akseptert og ivaretatt av de andre barna??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg